Marketing dzieli się na różne typy, które kategoryzuje się ze względu na jej zastosowanie jak też na to do jakiej grupy internautów ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wizualną czy audiowizualną, jak również wiele innych, niemniej jednak statystyki wskazują klarownie, że na ludzi najodpowiedniej funkcjonuje reklama naoczna, nawet jeżeli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega następnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty czy ulotki, ale nie jedynie – wchodzi w to naturalnie także reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane i emitowane filmiki. Mimo, że dziś większość ludzi ma dostęp do Internetu i sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim poziomie popularności i efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk potencjalnego kontrahenta lub wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w sklepach oraz wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
Projekt graficzny znaku
Ta tradycyjna reklama pewnie zawsze będzie kultowa, a wszystko właśnie dlatego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych pozornie konsumentów. Sposoby na dotarcie do klienta, bezsprzecznie przypuszczalnego kontrahenta są niesłychanie różne. Są tacy, którzy wręcz wyspecjalizowali się w tej dziedzinie i niezwykle poprawnie wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób i w jaki sposób, a więc jaką formę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że konkretny rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, bowiem wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej witryny bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty czy billboardy marketingowe.